Vene saaria kiertää, maisemaa vaihtaa, tuulta etsii, myrskyjä kaihtaa. Kitaran soitossa elämän ilo, ulapan kimmellys, auringon kilo.
Syksyn kylmässä usva ja pimeä, saaret ja rannat, vailla nimeä. Satamaa etsit kuin äitisi kohtua, himmeän lyhdyn valo tuo lohtua ...

tiistai 2. elokuuta 2011

Käyntejä satamassa ja veneellä...

Kävin perjantaina satamassa, siellä oli hyvin erikoisen näköinen moottoripursi mastonosturilla.  Olivat myös etsimässä 9 metrin pituista metallista mastoa...  Enpä minä ainakaan tiennyt.  Venemallia oli tehty vain muutama Suomessa, se oli niitä hyvin persoonallisia tapauksia.  Jopa oma veneeni saattaisi purjehtiessa voittaa sen...
     Satamassa vallitsi kohtalainen itätuuli.  Toinen erikoinen vene oli pelastusveneestä tehty huvialus (kuulemma Titanicin entinen pelastusvene ;)), sellainen 6+ metrinen...
Rannan kulmaukseen oli myös tullut kaivinkone odottelemaan töiden alkamista.  Minä lepäilin ja siivoilin veneellä edellisen retken jäljiltä...Ankkuri sai vielä jäädä lattialle tuulettumaan.
Keskiviikkona olin jalkaisin Esplanadilla ja Kauppatorilla kiertelemässä; hellettä pakoamassa.

     Maanantaina traktori oli jo kaivanut rantamuurin kulman auki ja istuttanut pari betonikuutiota sinne.  Ilmeisesti lisää on tilauksessa ja töitä jatketaan sitten joskus.... Ilma oli hieno, minä sain myös yllätysvieraita Ruotsista.  Mukana oli myös purjehtija, joka osasi nimetä laitureissamme olevat ruotsalaisvalmisteiset veneet.
Minä olin saanut edellisen veneretken vierailta uusia ruokatarvikkeita;  Kalamata oliiveja, Paul Masson valkoviiniä erikoisessa pullossa, Aceto Balsamico Di Modena viinietikkaa ja Fontana kalamata Extra Virgin oliiviöljyä.  Pienissä, ihanan kätevissä pulloissa jotka varmasti tulevat käytetyksi.  Laajeneepa tässä minun tietämys ruokatarvikkeista.  Viinietikkaa en tosin ole aikaisemmin käyttänyt, mutta kastike tuntui hyvältä...
       Ruokana minulla oli nyt jo kotona valmiiksi paistettuja Röstipottuja, tonnikalaa, tomaattia ja salaattikastiketta.  Ja ilmat alkavat nyt vihdoinkin olla sellaisia, että ihminen voi tulla kylpyammeesta tai varjosta puun alta näkyville.  Minulla paras veneilykausi taitaa olla aivan kohta alkamassa...
Jätin lähtiessäni kerhomökille muutamia luontoretkien esitteitä.  Kuun lopulla olemme järjestämässä Saaripäivää Mustahevonen-saareen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

kiruta tähä eres vähä...